Voor 2009 hadden we ons als doel gesteld een training voor beginnend groepsmaatschappelijk werkers te organiseren.
Op 19 maart heeft deze trainingsdag met succes plaatsgevonden, zie het betreffende verslag.
Vanwege dit succes hadden we een herhaling van deze training gepland voor dit najaar. Door vertrek van Will en de daarmee samenhangende onderbezetting van het NVMW-bureau ging dat niet lukken. Dit vormde voor onze werkgroep de aanleiding om te laten onderzoeken of je een aantal organisatorische activiteiten niet kunt uitbesteden. Oftewel: wat kost het kost als de NVMW het niet kan organiseren. Wim gaat dit bij zijn onderwijsinstelling eens navragen, ook voor voorkomende gevallen in de toekomst als we met de carrousel gaan werken.
Organisatie van een trainingsdag / carrousel uit te besteden ?
Wim heeft op grond hiervan hun accountmanager een offerte laten maken voor de organisatie van een symposium vergelijkbaar met het laatste symposium over groepsmaatschappelijk werk op 19 maart jl. In die berekening is uitgegaan van een gemiddelde deelnemersprijs van € 105,-- (de vereniging rekent een andere prijs voor leden dan voor niet leden)
(Deelname aan de training kostte € 85,-- voor leden van de NVMW, niet-leden betaalden € 155,-. Student-leden betaalden € 50,-, studenten die geen lid zijn van de NVMW betaalden € 85,-.)
Uit de berekening blijkt dat het organiseren van een symposium dan uiteindelijk € 129,-- per deelnemer zou kosten (zie totaalbedrag: 90 deelnemers).
Dit is een globale berekening als zij het zouden organiseren op hun locatie (of een andere hogeschool locatie).
Als externe conferentieruimtes gehuurd moeten worden, wordt de prijs duurder.
Wat vinden we hiervan / willen we hiermee / kunnen we hiermee ?
Post jouw commentaar hierop via onderstaande optie.
Reacties
Herhaling training in 2010
De maand april heeft Will jullie ingepland, dat houdt in dat er ook secretariële ondersteuning vanuit hier beschikbaar is. Opgemerkt moet worden dat week 15 er een GGZ symposium gepland staat (wij gaan de congreslogistiek voor dit congres zeer waarschijnlijk ook uitvoeren, het bevat ook workshops net als jullie programma) en het dus niet handig is erg te overlappen. De donderdag 28 april is dan nog wel een optie. I.v.m. de vakantie eind april/begin mei is het ook een optie om te kiezen voor mei, week 19; als alle scholen weer begonnen zijn.
Magteld Beun d.d. 09.11.09
Aanvullende info
Dag Han,
Gisteren heb ik van Margot Scholte begrepen dat het symposium GGZ in week 15 wel doorgaat, maar dat de congreslogistiek (inschrijvingen e.d.) worden gedaan door de HS in Zwolle. Wel zullen wij voorafgaand aan dit conrges wat pr-zaken verzorgen voor de site/nieuwsbrief en een e-mailing, omdat wij zelf ook een onderdeel op dit conrges verzorgen.
Voor de groepswerk-training houdt dit in dat jullie geen rekening hoeven te houden met de programmering van de GGZ. Het kan dus overal in april worden geprogrammeerd. Wel handig om te weten is dat we op 25 maart een gastcollege hebben van Sjef de Vries, dus het zou mooi zijn als er min. 2 weken tussen zit, voordat jullie iets gaan vastleggen. Verder goed om et weten dat de HU zowel in Amersfoort als in Utrecht eigenlijk geen lokalen meer beschikbaar stelt aan ons. Dat betekent dat we niet meer gratis aan zalen kunnen komen. Er moeten dus nog zalen/loactie worden gezocht en hier moet ook geld voor worden opgenomen in de begroting. Zodra jullie een datum hebben is het handig te overleggen; dan gaan we hier verder kijken naar de mogelijkheden/loactie/enzovoort!
Magteld d.d. 10.11.09